Klik Di sini..

Friday, March 11, 2011

"salam takziah kpd sume kluarga mangsa penduduk di Jepun dan negara yang terlibat dgn tsunami besar 8.9 skala Richter.."

Hari ni bila balik je dari kerje, cam biase aku pun trus bukak lptop aku untuk meng'online'kan diri. Tiba-tiba terkejut dengan info yang keluar kat google,


"Tsunami Alert for New Zealand, the Philippines, Indonesia, Papua New Guinea, Hawaii, and others. Waves expected over the next few hours, caused by 8.9 earthquake in Japan."

 aku pun terus lah buka youtube tengok2 kalau ada berita2 yang aku tak tau..lambat lah aku ni..orang dah hantar bantuan dah, yang aku ni baru nak tau cerita..agak menyedihkan bila keadaan yang dirakamkan dan di upload ke youtube dapat lihat keadaan sangat teruk dan tidak diketahui samada mangsa yang terperangkap dalam bencana tersebut terselamat ataupun tidak..




2 comments:

  1. ,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
    //__l_l_,\____\,__
    l_---\_l__l---[]lllllll[]
    _(o)_)__(o)_)--o-)_)___
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    " Antara kau dan aku
    Blog ini sebagai pengantara”
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Salam Sebuah persahabatan....
    Terima kasih
    kembara ziarah maya”

    Firman Allah Maksudnya: “Telah timbul berbagai kerosakan dan bala bencana di darat dan di laut dengan sebab apa yang telah dilakukan oleh tangan manusia; (timbulnya yang demikian) kerana Allah hendak merasakan mereka sebahagian dari balasan perbuatan-perbuatan buruk yang mereka telah lakukan, supaya mereka kembali (insaf dan bertaubat).” surah Ar-Rum ayat 41;
    Namun terlalu sedikit di kalangan kita yang ingin mengambil iktibar disebalik sesuatu yang ditimpakan Allah SWT. Mereka lebih meyakini teori dan pandangan manusia yang hanya bersandarkan pengalaman berbanding ancaman Allah SWT.

    ReplyDelete