Klik Di sini..

Friday, February 25, 2011

People Who Inspire You

"what up guys, mystery guitar man here.."


Siapa mamat ni? Apa kaitan dengan editing?..haa..mamat ni lah yang mendorong aku dan juga inspire aku dalam dunia editing. Walaupun dia tak kenal aku tapi aku cukup kenal kehebatan dia...hahaha... Aku suka style, idea dia yang kreatif dan teknik editing yang 'rajin sangat' tu. Dia lebih banyak buat video stop motion yang juga teknik kegemarannya. kebanyakan video dia adalah berkenaan dengan muzik. Trademark dia yang memakai kaca mata hitam bermaskud sesuatu yang misteri.

Nama sebenar dia Joe Penna yang dikenali sebagai Mysteryguitarman di youtube, berasal daripada Brazil yang berhijrah dan menetap Los Angles,USA. Bekas penuntut di University of Massachusetts dalam jurusan perubatan Cardiothoracic surgeon ini lebih minat menghasilkan video daripada menjadi seorang doktor. Hasilnya lebih 1.3 juta subcriber di channelnya sekarang. Agak hebat..

Pernah terlibat dalam menghasilkan beberapa iklan tempatan antaranya Ford Fiesta dan Mac Donald. Video yang paling popular 'Guitar : Imposible'  pernah di letakkan di 'muka hadapan' youtube yang membuatkan dia semakin popular dan menerima viewer terbanyak sehingga 200 ribu kali.


"tgk, betapa rjin nye die edit sume tu..Over 1000 cuts. 6 hours of guitar tabbing. 1 hour of shooting."

No comments:

Post a Comment