Klik Di sini..

Tuesday, April 9, 2013

Daya yang hilang.

harini aku bekerja dengan penuh perasaan sedih, pasrah, pilu, entah ape lagi yang nk di discribe kan lg sume yg lemah2 je.. buat kerja pun tak terdaya. bila technician aku nak tnye something kadang2 je aku jawab, kadang2 aku buat tak tau je.. aku asyik memikirkan dia je. kalau lah aku dapat memperbetulkan semuala keadaan. tapi dah banyak sangat peluang dia bagi untuk aku perbetulkan keadaan tp aku je yang tak berusaha.

semalam aku jumpa satu iklan jawatan kosong dekat jobmalaysia sebagai penolong pegawai teknologi maklumat. gaji boleh tahan 2.5k, masa bekerja normal. mungkin jawatan ini bersesuaian kot dengan aku. semalam aku cuba nk aply tp aku tggu dlu.

mase bekerja memang dah ingat ape dh asyik ingat pasal nk tukar kerja dengan nak cari duit lebih. aku berbual dengan technician aku pasal rancangan aku nk buka bisnes. aku dh x fkr ape lg dh, kerja pun entah ke mana. mne yang boleh siapkan aku siapkan mne yang tak larat aku tengok2 je. naik je dari lunch hour aku masuk workshop untuk sambung kerja aku, tiba2 supervisor aku suruh ke tmpt costumer hantar barang. appoinmnet pkul 2.3 pkul 2.40 bru ckp, bru nk setting barang. memang kelam kabut lah jawab nye.. bile sampai kat tempat customer aku plak yang kne marah sebab lambat.. memang hangin.. aku pantang betul orang marah aku bukan disebabkan dari aku. memang dalam diri ni nak memberontak nak mengamok je lah. tp aku control lg sebab dia costumer dan nasib baik lepastu customer tu ok.. walaupun aku dah buang masa dia utk g meeting yang sepatutnya pkul 4 tp dia lewat sampai pkul 4.15 sbb nak settle kan urusan dengan aku. entah spe yng bersalah dalam hal ni, bos, supervisor ke aku pun tak tau.

blk ke opis aku memang dah tak bermaya dh. dah takde daya nk mengadap set yang entah ape2 rosaknye tu. nk taknak kau terpaksa jgk lh blk opis sbb jam mase tu bru pkul 5. smpai opis dkt kol 5.30, gedebak-gedebuk bt kje dh pkul 6. waktu kerja tamat.

blk kje aku putuskan utk cari pejabat yang dimaksudkan dalam iklan yang aku tgk smlm. aku xjumpa opis tp aku jumpa lot kedai ikut alamat yang sama sbb opis tu xde signboard. mungkin opis baru.. tu yang aku sangsi. opis baru? kat tingkat 3 plak tu.. bleh pergi ke company ni.. skg aku nk apply pun was-was.. tp ape kate apply dlu. klo dpt interview g je. blum kje blum tau..

klo lh dpt kje kt stu dgn gaji 2.5k basic mung sedikit sebanyak dpt lha aku menabung utk mase dpan.. uk kawin dengan nadia. aku taknak putuskan hubungan ini. tp aku takmahu berkahwin dengan dia ketika aku xde simpana sebab apa2 mungkin boleh berlaku.. aku perlukan backup utk masa dpn aku.. mungkin ini lah semangat aku utk bekerja. aku perlu kuat bukan lemah. jika lemah sepanjang masa memang aku merancang untuk gagal.

No comments:

Post a Comment