Klik Di sini..

Saturday, April 6, 2013

Masalah dan Best friend

semalam aku jumpa dgn mmbr aku yg sjak 2 mnjak ni mmg bz gila. Bila aku jumpa dia smlm, dia ckp ade prblm n prlukan aku utk ajak brbual. mmg pd awl nye aku ade sikit pns hati lah bile dia tgh ade mslh bru nk cari aku tp bila sng nk bls msg pn kdg2 sush. rupanya dia ade mslh dgn tunang die. die bru je tunang n tak sampai sebulan pun, skg tunang die mintak putus n nekat utk hantar balik barang hantaran tunang. dalam fikiran aku, ape jenis pempuan mcm ni? x hargai lnsung pengorbanan laki(member aku) tu. mmbr aku dh berhabis duit berhutang semata nk merialisasikan ikatan tunang diorang, perempuan tu senang2 nk ajak putus. ingat cinta budak2 sekolah ke? tak matang habis kan memang macam budak sekolah. member aku siap mengais-nangis ceritakan masalah dia. aku pun tak tahu nk nasih ape cuma yang aku dapat cakap, seeloknye bincang dengan family psl mslh ni sbb dia dah berhabis duit, n mse tunang pun family dia siap ikut hantar rombongan. perkara tunang ni perkara besar dan dah melibatkan keluarga kedua pihak. selain tu aku ckp klo boleh pertahankan hubungan tunang dia tu. kalau tak dapat jugak aku memang lah bagi pendapat tinggalkan je perempuan mcm tu yg tak hargai pengorabanan lelaki, yang tak memahami pasangan dia, orang bz bekerja dia tak mempercayai, bila kurang perhatian cakap lelaki curang, ape bende ni.. macam ni ke nk buat isteri.

petang tadi member aku call cakap tunang dia dah sampai JB. die nak aku temankan dia jumpa perempuan tu. mase dorg tgh discus aku xde lh nk dok sblh mmber aku, aku dok lah jauh skit. ttbe mmber aku bg kotak barang hantaran utk tunang die kat aku. n dgn tak semene-mene plak tunang dia ambk ape entah kat dlm kotak tu. aku dh jadi mcm tunggul dh kat situ. time mmber aku nmpak mcm dh settle dah tak bleh bt ape, mmber aku ajak blah dari situ, aku pun ikut lah. nmpak dorg mcm bertarik bertolak, mcm nk bergado. aku cube lh leraikan dorg. aku ni dh mcm ape enth. nk campur slh xcmpur slh. klo aku tak buat ape2 mau dorg bgado kat public. lepas tu member aku bg barang kat aku n mintak aku stay dlu kat kereta dia. ade lh sejam lebih aku tggu dorg. mse tu dh msuk magrib, aku g jap masjid. lepas solat mmbr aku call cakap nk balik n dia nk hantar tunang dia blk KL. mse otw blk ke rumah aku semua diam je, dh smpai rumah aku member aku xplain yang mse dorg tgh discus, rupenye cume miscommunication. dari gaya tgk mcm mmber aku dh terima balik tunang dia. mungkin dh settle kot. aku cume risau mmbr aku bru lepas kerja trus jumpe tunang dia n mlm tu jgk dia hantar tunang dia blk KL. nmpak tak pengorbanan dia kat situ. atau satu kerja gila?

ape yang aku nmpak kat sini, aku dgn awek aku tak pernah gado kat public mcm tu. aku lebih bertuah sbb awek aku rupanya sangat memahai aku, smpai kadang2 dia taknak nyusahkan aku walaupun susah utk dia. aku kadang tak smpai hati nk biarkan dia sush. mmbr aku lebih bertuah sbb dapat jgk dia bertunang dgn awek dia. walaupun aku nmpk dia sbnrnya agk tergesa-gesa, kadang aku nmpak hubungan dorg ni tak matang smpai hal remeh jadi masalah smpai nk putus tunang. kalau aku diberi peluang mcm mmbr aku ni, aku akan hargai sepenuhnya. aku nk bahagiakan orang yang aku sayang. tp mcm mne. mungkin peluang itu bukan sekarang.

No comments:

Post a Comment